Show menu
FAQ: coronamaatregelen bij je theaterbezoek
 

FAQ: coronamaatregelen bij je theaterbezoek

Natuurlijk houden wij ons aan de richtlijnen van het RIVM. Ben je benieuwd naar onze maatregelen m.b.t. Covid-19? Hier vind je de meest gestelde vragen. We blijven de landelijke richtlijnen op de voet volgen en treffen maatregelen indien nodig.

Laatste update: 14-10-2020

(Are you curious about our measures regarding Covid-19? Read more about it in in English).


Wat betekent de gedeeltelijke lockdown voor mijn bezoek?
De geplande voorstellingen gaan vooralsnog door, met maximaal 20 bezoekers in de zaal. Vanaf 15 oktober is de horeca in Theater a/d Rijn gesloten. Het personeel draagt mondkapjes. We adviseren je om zelf ook een mondkapje te dragen in het theater, deze kun je afzetten zodra je op je plaats zit.

Met hoeveel mensen zit ik in de zaal?
Per voorstelling verkopen we maximaal 20 kaarten. Zo kunnen we garanderen dat je anderhalve meter afstand kunt houden tot de andere gasten en zijn er niet teveel mensen tegelijkertijd binnen. We werken met geplaceerde tickets: op je kaartje staat jouw rij- en stoelnummer. 

Kan ik tickets aan de deur kopen?
Nee, het is niet mogelijk kaarten aan de kassa te kopen. Je kunt wél vooraf je ticket online bestellen, via theateraanderijn.nl. Als online tickets kopen niet lukt, stuur ons dan een email (info@theateraanderijn.nl).

Hoe zorgen jullie ervoor dat er 1,5m afstand gehouden wordt?
Wij hebben de route aangepast zodat publiek voldoende afstand kan houden. Ook maken stickers op een aantal plekken zichtbaar hoeveel afstand gehouden moet worden. In de theaterzaal zijn niet alle stoelen in gebruik, zodat iedereen op 1,5m afstand plaats kan nemen. Een publieksbegeleider verwelkomt je en wijst je naar je plek. 

Kan ik in Theater a/d Rijn mijn handen ontsmetten?
Ja, bij binnenkomst van het theater en in het pand zijn een aantal plekken waar je gebruik kunt maken van ontsmettingsmiddelen.

Is de bar geopend?
Vanaf 15 oktober is de horeca in Theater a/d Rijn gesloten. Op 14 oktober is de horeca alleen voor aanvang van de voorstelling open: je kunt plaatsnemen aan een tafel in de benedenzaal, het personeel komt je bedienen. Je kunt alleen met PIN betalen. Na afloop van de voorstelling is de bar gesloten.

Kan ik mijn jas en tas ergens ophangen?
Vanwege hygiëneoverwegingen is de garderobe niet in gebruik. Je mag je jas en tas mee de zaal in nemen.
Kan ik naast mijn huisgenoot/partner/gezin zitten?
We proberen huishoudens zoveel mogelijk bij elkaar te plaatsen. Koop je in 1x meerdere tickets dan wordt je indien mogelijk naast elkaar geplaatst. Kom je met iemand naar de voorstelling die niet bij je huishouden hoort, koop dan apart je tickets. 

Kan ik gebruik maken van het toilet?
Natuurlijk! Wij zorgen voor extra schoonmaak van de toiletten en contactoppervlakken.

Ik ben ziek of heb verkoudheidsklachten, en mag daarom niet naar de voorstelling komen. Krijg ik nu mijn geld terug?
Nee, we kunnen geen geld teruggeven. Het is wél mogelijk om het ticket om te boeken naar een andere datum. Stuur een email naar info@theateraanderijn.nl.

Ik woon niet in Arnhem maar wil toch een voorstelling bezoeken in Theater a/d Rijn. Kan dat?
We raden je af om met het OV te reizen. Je kunt natuurlijk wél te voet, op de fiets, of met de auto komen. Hier vind je alles over onze bereikbaarheid.

Moet ik een mondkapje dragen?
Dit is niet verplicht, maar we adviseren het wel om een mondkapje te dragen in het theater. Deze kun je afzetten zodra je op je stoel zit. Ook ons personeel draagt een mondkapje. 

Wat doen jullie qua hygiëne in het pand om verspreiding te voorkomen?
Wij zorgen voor intensieve schoonmaak van de contactoppervlakken, zoals deurknoppen, trapleuningen, armleuningen, toiletten, tafels/stoelen en liftknoppen. Ons personeel zorgt voor persoonlijke hygiëne (handen wassen) en blijft thuis bij gezondheidsklachten. We zorgen voor goede ventilatie van de foyer en de zalen. Horecapersoneel volgt de protocollen zoals opgesteld voor de horecabranche.

Ik wil meer weten over de maatregelen. Waar kan ik informatie vinden?
Wij volgen altijd het advies van de RIVM. In een servicemail die je enkele dagen voor de voorstelling ontvangt, kun je ons protocol lezen op het gebied van horeca en theater. Als je specifieke vragen hebt, neem dan contact op via info@theateraanderijn.nl.

Ik wil de makers steunen. Hoe doe ik dat?
Bestel een ticket en selecteer bij het afrekenen een donatie. Je kunt zelf kiezen welk bedrag je wilt doneren. Alle donaties gaan 100% naar de makers van die voorstelling.

Kan ik bellen met vragen?
Voorlopig werken wij vooral vanuit huis en zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. Op dinsdag en donderdag tussen 12:00-16:00 kun je ons bellen via 026 303 3420. Je kunt ons per mail bereiken via info@theateraanderijn.nl. Laat eventueel je telefoonnummer achter, zodat wij je kunnen terugbellen.
 
 

 


Loading...