Show menu

F.A.Q. update november 2021

Laatste update: 26 november 2021

Met ingang van zondag 28 november gelden vanuit de landelijke overheid nieuwe coronamaatregelen waarbij de theaters vanaf 17.00 uur gesloten zijn. Deze maatregelen gelden tot 19 december.

Deze maatregelen gelden tot 19 december. Momenteel kijken we nog of de geplande voorstellingen en evenementen verplaatst of geannuleerd worden. Kaartkopers worden zo snel mogelijk per e-mail geïnformeerd over de verdere afwikkeling. 

De voorstelling In two minds op zaterdag 27 november gaat nog wel door.

Ik heb een ticket voor een voorstelling na 18 december, wat zijn de maatregelen op dat moment?

Hier hebben wij helaas nog geen zich op. Op 14 december is er een nieuw beoordeel moment en wij zullen daarna zo snel mogelijk de informatie op onze website zetten.

Vanaf maandag 13 september 2021 is iedereen vanaf 13 jaar bij ons welkom mét coronatoegangsbewijs. Kinderen jonger dan 13 jaar hebben dit bewijs niet nodig. Dat betekent dat we je bij binnenkomst vragen om je legitimatiebewijs en coronatoegangsbewijs via de CoronaCheck-app of een print via CoronaCheck.nl.

In deze F.A.Q. vind je antwoord op de meest gestelde vragen.

Wat is een coronatoegangsbewijs?

Een coronatoegangsbewijs is het EU Digitaal Corona Certificaat (EU DCC) dat via CoronaCheck wordt uitgegeven. Dit bewijs is:

  • een negatieve testuitslag, 
  • een vaccinatiebewijs of 
  • een bewijs dat je hersteld bent van corona. 

De QR-code in je CoronaCheck-app of geprint via CoronaCheck.nl is je geldig Coronatoegangsbewijs. Deze QR code kun je activeren doordat je een negatieve testuitslag (testbewijs) hebt, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona (herstelbewijs). Download de CoronaCheck-app uit de App Store of de Play Store.

Testbewijs – Een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor het evenement. Via www.testenvoortoegang.org maak je een afspraak voor een coronatest bij een aangesloten testlocatie in je buurt. 

Vaccinatiebewijs – Bewijs van een volledige coronavaccinatie met een vaccin dat door het EMA is goedgekeurd. Het vaccinatiebewijs is geldig vanaf 14 dagen nadat je volledig bent gevaccineerd.

Herstelbewijs – Een bewijs dat je minder dan 6 maanden geleden hersteld bent van corona.

Kijk op de site van de Rijksoverheid voor de stappen die er nodig zijn om vanuit een test-, vaccinatie- of herstelbewijs een geldig Coronatoegangsbewijs te maken in de vorm van een QR-code. 

Ik heb geen smartphone, wat moet ik doen?

Je kunt het coronatoegangsbewijs ook printen via de website CoronaCheck.nl.

Hoe checkt Theater a/d Rijn je coronatoegangsbewijs?

De QR-code van je coronatoegangsbewijs wordt bij binnenkomst gescand door een medewerker van Theater a/d Rijn. Houd je coronatoegangsbewijs, samen met je ticket voor de voorstelling en een geldig identiteitsbewijs, bij de hand. 

Heb je vragen over het coronatoegangsbewijs? Kijk voor meer informatie op www.testenvoortoegang.org of op www.coronacheck.nl. Hier lees je hoe de CoronaCheck-app werkt en vind je de meest gestelde vragen.  

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met:

Helpdesk CoronaCheck 0800-1421 (Gratis) Bereikbaar van maandag t/m zondag 08:00 – 20:00 uur

Helpdesk Testen voor Toegang 088-7770809. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08:00 – 20:00 uur

Heb je nog vragen over je bezoek aan Theater a/d Rijn? Dan kun je contact opnemen via info@theateraanderijn.nl

Welke coronamaatregelen zijn er van toepassing in Theater a/d Rijn?

Vanaf september is het mogelijk om 100% van onze zaalcapaciteit te benutten. Het aantal beschikbare plaatsen verschilt per zaal en kan oplopen tot: 107 (bovenzaal) en 86 (benedenzaal). Onze horeca is geopend en het dragen van een mondkapje is niet verplicht.

Heb je klachten die passen bij Corona? Blijf dan thuis en kom niet naar het theater. Je kunt je reeds gekochte tickets laten annuleren en omzetten naar tickets voor een andere voorstelling, waardebon of donatie. Neem hiervoor z.s.m. contact op door Theater a/d Rijn te bellen via 026 303 3420 (dinsdag t/m donderdag tussen 09:30 en 16:30 uur) of door een mailtje te sturen naar: info@theateraanderijn.nl.

Moet je voor elk evenement in Theater a/d Rijn een coronatoegangsbewijs aantonen?
Ja, je moet voor elk evenement in Theater a/d Rijn een coronatoegangsbewijs aantonen.

Kan ik tickets aan de deur kopen?

Nee, het is niet mogelijk kaarten aan de kassa te kopen. Je kunt wél vooraf je ticket online bestellen, via theateraanderijn.nl. Als online tickets kopen niet lukt, stuur ons dan een email naar: info@theateraanderijn.nl. Je kunt van dinsdag t/m donderdag, van 09.30 tot 16.30 uur, telefonisch kaarten reserveren via: 026 303 3420. 

Hoe zorgen jullie ervoor dat er 1,5m afstand gehouden wordt

Wij hebben de route aangepast zodat publiek voldoende afstand kan houden. In de theaterzaal zijn niet alle stoelen in gebruik, zodat iedereen op 1,5m afstand plaats kan nemen. Een publieksbegeleider verwelkomt je en wijst je naar je plek. 

Kan ik in Theater a/d Rijn mijn handen ontsmetten?

Ja, bij binnenkomst van het theater en in het pand zijn een aantal plekken waar je gebruik kunt maken van ontsmettingsmiddelen.

Is de bar geopend?

Ja, de horeca in Theater a/d Rijn is geopend. Bij binnenkomst verwijst de publieksbegeleider je door naar een tafel, vanaf hier wordt je bestelling opgenomen.

Kan ik mijn jas en tas ergens ophangen?

Je kunt gebruikmaken van de garderobe op de eerste verdieping. Je mag je jas en tas ook mee de zaal in nemen.

Kan ik naast mijn huisgenoot/partner/gezin zitten?

We proberen huishoudens zoveel mogelijk bij elkaar te plaatsen. Koop je in 1x meerdere tickets dan wordt je indien mogelijk naast elkaar geplaatst. 

Kan ik gebruik maken van het toilet?

Natuurlijk! Wij zorgen voor extra schoonmaak van de toiletten en contactoppervlakken.

Ik ben ziek of heb gezondheidsklachten, en mag daarom niet naar de voorstelling komen. Krijg ik nu mijn geld terug?

Nee, we kunnen geen geld teruggeven. Het is wél mogelijk om het ticket om te boeken naar een andere datum of in te ruilen voor een waardebon. Stuur een email naar: info@theateraanderijn.nl.

Wat doen jullie qua hygiëne in het pand om verspreiding te voorkomen?

Wij zorgen voor intensieve schoonmaak van de contactoppervlakken, zoals deurknoppen, trapleuningen, armleuningen, toiletten, tafels/stoelen en liftknoppen. Ons personeel zorgt voor persoonlijke hygiëne (handen wassen) en blijft thuis bij gezondheidsklachten. We zorgen voor goede ventilatie van de foyer en de zalen. Horecapersoneel volgt de protocollen zoals opgesteld voor de horecabranche.

Ik wil meer weten over de maatregelen. Waar kan ik informatie vinden?

Wij volgen altijd het advies van de RIVM. In een servicemail die je enkele dagen voor de voorstelling ontvangt, kun je ons protocol lezen op het gebied van horeca en theater. Als je specifieke vragen hebt, neem dan contact op via: info@theateraanderijn.nl.

Ik wil de makers steunen. Hoe doe ik dat?

Bestel een ticket en selecteer bij het afrekenen een donatie. Je kunt zelf kiezen welk bedrag je wilt doneren. Alle donaties gaan 100% naar de makers van die voorstelling.

Kan ik bellen met vragen?

Voorlopig werken wij vooral vanuit huis en zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. Van dinsdag t/m donderdag tussen 09:30-16:30 en op voorstellingsdagen vanaf 1 uur voor aanvang kun je ons bellen via 026 303 3420. Je kunt ons per mail bereiken via: info@theateraanderijn.nl.
Laat eventueel je telefoonnummer achter, zodat wij je kunnen terugbellen.